Учнівське самоврядування
Учнівське самоврядування – добровільне об’єднання учнів, мета якого – сформувати почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
В наукових дослідженнях є різні види тлумачення цього поняття.
Учнівське самоврядування – це:
- метод, організації учнівського колективу, який забезпечує формування відносин, відповідальної залежності в колективі та організаторських якостей окремої особистості;
- складова частина системи педагогічних засобів, оскільки вирішує специфічні завдання єдиного колективу;
- результат педагогічної взаємодії вчительського і учнівського колективів;
- діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку;
- принцип організації життя колективу школярів.
У Старосинявській ЗОШ І-ІІ ступенів №1 діє учнівський Парламент. Мета і завдання учнівського самоврядування нашої школи тісно пов'язані з роботою педагогічного колективу, який у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Статутом школи та Статутом УП.
Мета учнівського самоврядування:
залучення учнів школи до проведення навчального та виховного процесу, виховання національної свідомості, естетичної культури та соціально активної особистості.
Завдання учнівського самоврядування:
- участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік;
- підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, змагань;
- забезпечення порядку в школі, організація чергування по школі, у класах;
- організація дозвілля на перервах;
- проведення загальношкільних лінійок, зборів, конференцій, виставок;
- організація роботи з благоустрою території школи;
- контроль за відвідуванням учнями школи;
- заслуховування звітів органів учнівського самоврядування;
- проведення соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.
Шляхи підвищення активності та ролі учнівського самоврядування:
- Надання учням більшої самостійності в організації колективної діяльності.
- Активне залучення учнів до всіх сфер життя учнівського колективу.
- Поєднання самодіяльності дітей з керуванням дорослих.
- Збагачення життєвих цілей і внутрішнього духовного світу кожного члена колективу через привабливість соціально-колективних ініціатив.
- Надання учням реальних прав та обов'язків.
- Повага педагогів до самостійних думок і рішень учнівського самоврядування, його органів.
- Відкриття справжніх лідерів, залучення їх до активної громадської діяльності.
- Кваліфікована тактовна педагогічна допомога учнівському активу.
- Розширення меж гласності учнівського самоврядування, відкритий характер роботи органів самоврядування.

УС має двоступеневу структуру - загальношкільну та класичну. Вищим органом самоврядування є загальношкільні збори, які скликаються не рідше 1 разу на рік і вирішують поточні важливі справи шкільного життя.
Керівництво самоврядування може бути зосереджено в учнівському парламенті, який обирається на учнівській конференції відкритим голосуванням. Як правило, до складу учнівського парламенту входять учні, яких вибрали на класних зборах або яких назвали учні в анкетах.
Засідання учнівського парламенту проводиться 2 рази на місяць.
Учнівський парламент складає план проведення заходів на навчальний рік.
Кiлькiсть переглядiв: 1464